کامیون کشنده چه بارهایی را می تواند حمل کند؟

کامیون کشنده در سراسر کشور جهت حمل کالاهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد رانندگان دارای کامیون کشنده می توانند در نت بار ثبت نام کنند و سالن اعلام بار سراسری را مشاهده نمایند.

دانلود سالن اعلام بار نت بار ویژه رانندگان

جهت اعلام بار صاحبان بار کلیک کنید

کامیون

کامیون اسم فرانسوی است که به معنی خودرو بزرگ مخصوص حمل و نقل می باشد که معمولا یک بخش از آن ثابت و بخش دیگر آن قابل تغییر می باشد و این تغییرات در ویژگی آن ها می باشد با ما همراه باشید تا ویژگی های متنوع در کامیون کشنده را برای شما توضیح دهیم.

کامیون کشنده چه بارهایی را می تواند حمل کند؟

انواع کامیون کشنده

 

  • کامیون کشنده کفی

کشنده کفی نوعی خودروی حامل بار سنگین می باشد که براساس وزن،حجم،نوع کالا و بسته بندی کالا انتخاب می شود هر باری را نمی توان با کشنده کفی جابه جا کرد هنگام سفارش خودروی سنگین باری حتما به مواردی که گفته شد توجه کنید در غیر اینصورت آسیب به کالای شما وارد خواهد شد.

قسمت بارخور این کامیون ها دیواره ندارد و طول این کامیون ها 10 الی 13.60 متر می باشد و معمولا وزن های 1 تن (حجم زیاد ) تا 22 تن(استاندارد) و نهایت تناژ 27 تن کالا را حمل می کند.این نوع کالاها معمولا به صورت حجم زیاد که به صورت ماشین آلات،بسته بندی پالتی و کیسه جانبو هستند جابه جا می شود.

 

  • کامیون کشنده لبه

این نوع کشنده برخلاف کفی دارای دیواره می باشد و تمام درهای دیواره آن باز می شود.بارگیری و تخلیه در آن آسانتر است.طول بارخور آن از 12 تا 13.60 متر می باشد .ظرفیت بار در این کامیون بین 1 تن تا 22 تن (استاندارد) و 27 تن ظرفیت متنوع می باشد.معمولا بارها با بسته بندی پالت،کیسه جامبو و بارهایی دارای بسته بندی هستند حمل می شود.

کامیون کشنده چه بارهایی را می تواند حمل کند؟

  • کامیون کشنده کمپرس

تریلی کمپرس معمولا برای حمل بارهای فله مورد استفاده قرار می گیرد انواع بارهای معدنی،غلات و…. .ظرفیت حمل این تریلی تا نهایت 27 تن می باشد معمولا تولید کننده های این نوع تریلی ها همانند کامیون های دیگر شرکت های مختلفی می باشد.تخلیه در این کامیون به راحتی به وسیله جک آن صورت میگیرد.

 

  • کشنده چادری

معمولا جهت حمل کالاهایی که به صورت کارتن و یا بسته بندی هستند که ممکن است عوامل خارجی به آن نفوذ کند مورد استفاده قرار میگیرد.

اتاق این تریلی کاملا پوشیده و دارای اطاق بزرگ می باشد معمولا بارهای تا ظرفیت 27 تن نیز حمل می کند.از این نوع کامیون جهت حمل بارهای ترانزیتی نیز نیز به کارگرفته می شود زیرا مظمئن ترین نوع کامیون در حمل کالا می باشد.

کامیون کشنده چه بارهایی را می تواند حمل کند؟

  • کشنده کمرشکن 

این نوع تریلی ها معمولا جهت بارهای بسیار سنگین استفاده می کنند و کمتر در جاده های بین شهری می بینیم و انواع مختلفی دارند که طول،اتفاع و وزن قابل حمل برای هر نوع از آن ها متفاوت می باشد.معمولا وزن های 22 تا 55 را بر اساس محورهایی که داند حمل می کنند.

  1. کمرشکن2 محور
  2. کمرشکن 3 محور
  3. کمرشکن 4 محور
  4. کمرشکن 11 محور
  • کشنده بوژی

این نوع تریلی جهت حمل بارهای فوق سنگین تا 90 تن مورد استفاده قرار می گیرد این تریلی ها را اگر دیده باشید همراه با اسکورت ماشین هایی در عقب و جلو حمل می شوند و معمولا از راه های فرعی عبور می کنند به دلیل ارتفاع باری آنها زیاد می باشد و با مانعی برخورد نکنند.

  • تریلی بونکر

این نوع کامیون ها مخصوص حمل سیمان می باشند که در سراسر کشور مورد استفاده جهت حمل سیمان فله قرار میگیرد.کارخانه های سیمان از این نوع کشنده ها به فراووانی استفاده می کنند و تعداد این کامیون ها در کشور محدود می باشد.

 

  • تریلی تانکر

معمولا جهت حمل موادهای غذایی که به صورت فله هستند همانند شیر و انواع روغن ها مورد استفاده قرار می گیرد البته علاوه بر این مواد جهت حمل بارهای مواد شیمیایی و یا سوخت که به صورت فله هستند استفاده می شود.از این نوع کامیون ها جهت حمل ترانزیتی نیز استفاده می شود.

 

,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

18 − 11 =

فهرست