کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

کامیون بنز

مرسدس بنز شرکت خودروسازی آلمانی است و از زیر مجموعه های گروه دایملرآگ می باشد که در طراحی و ساخت کامیون و اتوبوس و نیز تعمیر خودرو فعالیت می نماید.دفتر مرکزی این شرکت در شهر اشتوتگارت قرار دارد.

(اشتوتگارت)بنز و سی اولین کامیون دیزلی جهان را در سال 1923 معرفی کرد این کامیون پنج تنی از چهار سیلندر OB 2 دیزلی با 33 کیلو وات (45 اسب بخار)در دور موتور 1000نیرو می گرفت و در سال 1922 کار بر روی موتور آن آغاز شد که این کامیون دیزلی با صرفه جویی در هزینه سوخت به میزان 86 درصد باعث بهره وری اقتصادی در آن زمان شد.

کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

مؤسس شرکت مرسدس بنز

کارل فریدریش بنز مهندس و طراح خودرو بود که با اختراع خودرو بنزین سوز و بنیان گذاری شرکت مرسدس بنز مشهور است.وی با وجود فقر در خانواده در سال 1860 به تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تحت نظر فردیناند ردنباخر تحصیل کرد.در سال 1883 شرکت بنز و سی را در مانهیم تأسیس کرد.در سال 1886 ثبت اختراع خود را با تولید یک ماشین 3 چرخ اعلام کرد.

کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

آزمایش با کامیون بنز در جنگل سیاه

آزمایشات انجام شده توجه مهندسان را از نظر مصرف سوخت جلب کرد علاوه بر مصرف کم سوخت از روغن قیر،روغن گاز،نفت ،روغن پارافین مهم می توان به عنوان سوخت در این کامیون استفاده کرد.این کامیون در تست های انجام شده آنقدر خوب ظاهر شد که تصمیم به تولید سری دوم آن در سال 1923 گرفته شد.

 

تاریخچه ورود بنز به ایران

گروه صنعتی خاور در سال 1338 به همت صمد سودآور و برادرانش جهت تولید کامیون تحت لیسانس کارخانه بنز آلمان تأسیس شد تولید خود را با مونتاژ یک کامیون در روز آغاز کرد و پس از گذشت زمان تولید خود را گسترش داد.این شرکت پس از انقلاب در اختیار دولت قرار گرفت و در سال 1378 شرکت ایران خودرو با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور،شرکت ایران خودرو دیزل را تأسیس کرد.

 

وانت مرسدس بنز

تولید اولین وانت 170ولت تخت توسط مرسدس باعث رشد و توسعه این برند شد این وانت در جنگ جهانی دوم بسیار مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل استقبال مردم پس از جنگ باعث تولید دوباره توسط مرسدس شد.

کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

رئیس شرکت مرسدس بنز

دیتر زتچه(دکتر زی) رئیس هیئت مدیره شرکت خودروسازی مرسدس بنز است در اوایل سال 2000 میلادی تغییراتی را در سیستم مدیریتی مرسدس ایجاد کرد که باعث سوددهی مجدد این شرکت شد.زتچه با داشتن والدین آلمانی در ترکیه به دنیا آمد و پس از دو سال از تولد وی به آلمان بازگشتند.وی در سال 1976 مهندسی برق خود را دریافت کرد و بعد از آن در در قدیمی ترین خودروسازی آلمان کار کرد.

کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

 

مرسدس بنز آکتروس 

تولید این کامیون از سال 1995 آغاز شده است و جهت حمل بارهای سنگین طراحی گردیده است. کامیون آکتروس به عنوان بهترین کامیون در سال 2020 معرفی شد این کامیون به دلیل طراحی بی نظیر،کارایی بالا،سوخت پایین،ایمنی بالا موجب راحتی بیشتر رانندگان شده است.

کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

مرسدس بنز آروکس2021

این کامیون وسیله ای بسیار منحصر به فرد می باشد این کامیون به دلیل طراحی مقاوم و به کارگیری قطعات با کیفیت تر از بنز آکتروس مقاومتر می باشد و جهت حمل بارهای سنگین و ساختمانی به کار می رود این کامیون به دلیل داشتن درایو های چرخ جلو بارهای بسیار سنگین را به راحتی جابه جا می کند.

کامیون بنز در ایران و جهان چه جایگاهی دارد؟

نت بار سامانه هوشمند حمل بار

نت بار با اپلیکیشن رانندگان به راننده هایی که دارای خودرو وانت بار،کامیونت و کامیون هستند خدمات خود را ارائه می دهد رانندگان می توانند از طریق این اپلیکیشن بارهای سراسر ایران را مشاهده و پذیرش کنند. 
صاحبان بار نیز می توانند با دریافت اپلیکیشن اعلام و پیگیری نت بار اعلام بارهای وانت،اسباب کشی،کامیون سنگین را ثبت کرده و پیگیری لحظه ای بار را در فرآیند حمل بار رصد کنند.

ارتباط با کارشناسان 45175-021

 

,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

نوزده − 5 =

فهرست