باربری ونقش های آن در صنعت حمل و نقل

باربری

نقش آن در صنعت حمل و نقل از زمان های گذشته تا به حال آشکار بوده است و افراد از این صنعت به عنوان منبع درآمد امرار معاش  استفاده می کردند.

با گذشت قرن ها و سال ها با انقلاب صنعتی پیشرفت های زیادی در صنعت حمل و نقل صورت گرفت. در این مقاله نت بار سعی دارد که نقش باربری ها در صنعت حمل و نقل را بیان کند.

باربری چیست؟

باربری و یا شرکت حمل و نقل به این معنی است که شما به عنوان فرستنده کالا قصد جابه جایی کالا و یا هر آنچه که از یک مبدأ به مقصد مشخص دارید. حمل بار را به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بسپارید. به اینگونه شرکت ها که از ابتدا تا انتهای فرآیند حمل بار را برعهده دارند باربری می گویند.

انواع باربری
 شرکت حمل ونقل داخلی:

باربری هایی که در زمینه حمل بار داخلی(درون شهری و برون شهری) به صورت جاده ایی فعالیت می کنند. مجوز صدوربارنامه و بیمه مطابق با مجوزها و پروانه فعالیت صادر شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را دارند.

شرکت حمل و نقل داخلی

شرکت حمل و نقل بین المللی :

باربری هایی که علاوه بر حمل بار داخلی  جهت حمل بار بین دو کشور به صورت جاده ای،هوایی،دریایی،ریلی فعالیت می کنند . مجوز صدور بارنامه بین المللی یا راهنامه (cmr)  که مورد تأیید سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور می باشد را دارند.

حمل و نقل بین المللی به معنای انتقال کالا بین دو کشور است.جاده،دریا،راه آهن و هوا چهار راه واردات و صادرات هستند.بر اساس نوع و وزن کالا می توان بهترین و سریعترین روش حمل را انتخاب کرد. برای حمل بین المللی باید کیفیت،هزینه،زمان و شرایط را سنجید تا انتخاب درستی در نوع روش حمل داشته باشید.

شرکت حمل و نقل بین المللی
اتوبار:

شرکت و یا مؤسسه حمل و نقلی که وظیفه حمل اثاثیه منزل و لوازم اداری را برعهده دارند.دارای فعالیت درون شهری و برون شهری هستند. فرستنده کالا با داشتن شماره تماس نزدیک ترین اتوبار محل سکونت خود اعلام بار را انجام می دهد.

اتوبارهایی که مجوز فعالیت برون شهری را دارند قادر به صدور بارنامه برون شهری هستند. معمولا رانندگان کامیونت،ایسوزو،خاور که بارهای اسباب کشی را جابه جا می کنند جهت حمل بار و صدور بارنامه به اتوبارها مراجعه می کنند.

اتوبار

مؤسسات حمل و نقل:

باربری هایی که حمل بارهای سبکبار را برعهده دارند و بر اساس پروانه فعالیت صادر شده برای اینگونه شرکت ها مجوز صدور بارنامه بین شهری را دارند و رانندگان وانت بار برای حمل و یا صدور بارنامه به آن ها مراجعه می کنند.

نقش جاده در ارائه خدمات باربری 

جاده معمولا مسیری برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر است که دو یا چند شهر را به هم متصل می کند. برای باربری هایی که در زمینه حمل کالا فعالیت می کنند نقش جاده پررنگتر می باشد.

سیستم حمل و نقل به عنوان سیستم حیاتی جامعه مدرن توصیف می شود. جاده ها بخشی اساسی این سیستم را برای حمل بار تشکیل می دهد که همراه با مشکلات فراوانی می باشد.

حمل زمینی در جاده با استفاده از کامیون انجام می شود و ایجاد هر گونه مشکل برای وسیله نقلیه  این سیستم را دچار اختلال می گرداند.

نقش باربری در اقتصاد کشور

نقش بنیادین باربری و حمل و نقل جاده ای بر رشد،پیشرفت و شکوفایی اقتصاد یک کشور حقیقتی غیر قابل انکار است.

این صنعت در ایران فراز و فرودهایی را تجربه کرده است. که همواره هدف آن تلاش برای رسیدن به جایگاهی مطلوب و فردایی بهتر بوده است.

با توجه به شرایط راهبردی در منطقه حساس خاورمیانه،ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد در توسعه اقتصادی و اجتماعی،جایگاه و نقش ویژه ای دارد.

تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل کشور،روزهای سرنوشت سازی بوده اند که نقش تعیین کننده ای در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و 26 آذرماه 1362 هجری شمسی از جمله این روزهاست.

شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1376 خورشیدی بر پایه پیشنهادات وزارت راه و ترابری 26 آذرماه را به نام روز حمل و نقل نام گذاری کرد.

نت بار

سامانه هوشمند حمل و نقل نت بار به عنوان جامع ترین سامانه حمل بار با هدف مدیریت صنعت حمل و نقل طراحی و پیاده سازی گردیده است. به عنوان باربری هوشمند حمل کالا در سراسر ایران را بر عهده گرفته است.

سامانه هوشمند نت بار با اپلیکیشن اعلام و پیگیری بار سعی داشته مطابق با نیاز کاربران خدمات خود را ارائه دهد. شما می توانید با دانلود این اپلیکیشن از خدمات باربری،اتوبارها و شرکت های حمل و نقل بین المللی به صورت همزمان استفاده نمایید.

,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

2 × 3 =

فهرست