کمیسیون اقتصادی بین دو کشور ایران و آذربایجان

دیدار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با شاهین مصطفی یف

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که عصر روز دوشنبه مورخ 1399/10/29 در حاشیه چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور انجام شد.

دو کشور ایران و آذربایجان توافق کردند همکاری خود را در زمینه ریلی و حمل و نقل جاده ای توسعه دهند.

همچنین در زمینه حمل یکسره کالاهای صادراتی ،صنعتی و کشاورزی توسط کامیون های ایرانی تا مقصد،بدون تخلیه که موجب افزایش هزینه و کاهش زمان حمل و خرابی کالا می شود تا یک ماه آینده به توافقی جامع دست یابند.

کمیسیون اقتصادی بین دو کشور ایران و آذربایجان

محمد اسلامی با اشاره به امضای 7 توافق نامه در زمینه حمل ونقل ریلی با جمهوری آذربایجان این کشور را شریکی راهبردی در منطقه ایران دانست و با اشاره به عزم مقامات سیاسی در کشور برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی گفت:توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و ترانزیت جزو توافقات دو کشور برای افزایش تبادلات دو کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: تکمیل پروژه ریلی آستارا-آستارا میان دو کشور می تواند زمینه ترانزیت کالا میان کشورهای روسیه و خطوط ریلی و جاده ای دو کشور ایران و آذربایجان را فراهم کند و به رغم شیوع بیماری کرونا در جهان و بسته بودن مرزهای بین کشورهای مختلف ،همکاری ما با طرف آذربایجانی افزایش یافت و امروزه دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی از جمله رسیدن به یک میلیون تن کالا دور از دسترس نیست.

لزوم تسریع ساخت پل خودرو گذر بر روی رودخانه آستاراچای می باشد.

در این دیدار آقای شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: زمینه های همکاری ایران و آذربایجان بسیار گسترده می باشد و امروز در رأس یک هیأت مقامات سیاسی و اقتصادی آذربایجان برای شرکت در چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران حضور یافته ام.

وی افزود: بارشد 18 درصدی تردد کالا در یکسال گذشته در کریدور شمال-جنوب گفت حجم مبادلات و ترانزیت کالا در محور آستارا -آستارا هم 25 درصد در طول یکسال گذشته افزایش یافته است.

همچنین از لزوم تسریع در ساخت پل خودرو گذر در مرز دو کشور بر روی رودخانه آستارا چای تأکید کرد و افزود پل کنونی در سال 1946 ساخته شده است و ظرفیت عبور خودروهای جدید و سنگین را ندارد و امیدواریم هر چه زودتر پل جدید جایگزین پل کنونی گردد و سند ساخت آن به امضای طرفین برسد.

,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1 × 1 =

فهرست