انفجار مهیب میان مرز ایران و افغانستان باعث شد که مرز دوغارون کاملا تخلیه شود شدت حادثه و شرایط مرزی به گونه ایی بود که نیروهای امدادی ایران برای امدادرسانی و مدیریت بحران به منطقه اعزام شدند.

در پی این حادثه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که از هیچ تلاشی برای اطفاء حریق در مرز دوغارون مضایقه نشود.

آنچه که بیش از همه بزرگی شدت حادثه را نشان می دهد به گفته رانندگان خودروهای ترانزیت در مرز دوغارون بود که اظهار کرده بودند((بیش از 500 تانکر سوخت در حال آتش گرفتن است ))

خبرها حاکی از احتمال جان باختن دست کم 50 نفر در این حادثه را دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین در پی تلاش های بی وقفه آتش سوزی و انفجار مهار شد و میزان دقیق خسارات آن روشن نیست ولی بر اساس آمارهای اولیه حدود 50 میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

علت دقیق این رویداد روشن نیست و در اثر این حادثه برق وارداتی جمهوری اسلامی ایران به هرات افغانستان نیز قطع گردید.

به گزارش خبرگزاری تعادل

روح الله لطیفی سخنگوی گمرک پس از اعلام وقوع حادثه گفت:کامیون های حامل گاز و سوخت برای ترک از محل در حال هدایت هستند و سایر کامیون ها در پاسگاه 17 شهریور که بیش از 5 کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد مستقر خواهند شد.

لزیفی در پایان از تجار در خواست کرد تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله صادراتی ممانعت کنند و از پرسنل گمرک نیز خواسته شد تا از محل آتش سوزی فاصله بگیرند.

آمار دقیقی از تلفات حادثه در دست نیست.

انفجار مهیب در مرز ایران و افغانستان
جهت مشاهده تصاویر بیشتر وارد شوید