حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار

سامانه هوشمند نت بار با ارائه پنل های ویژه صنایع صاحب به روزترین تکنولوژی در صنعت حمل بار صنایع و کارخانجات می باشد.
پنل ویژه صنایع
ارتباط با پشتیبانی نت بار45175-021
حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار
صنایع در ایران

ایران با تولید 33 میلیارد دلار محصولات صنعتی در رتبه 39 جهان قرار گرفته است صنعت ایران از سال 2008 تا 2009 از رتبه 69 نرخ رشد صنعتی به رتبه 28 رسیده است که وزارت صنایع و معادن مسئول تسهیل گسترش و ارتقای سیاستهای صنعتی ومعدنی است.

تهران مرکز اقتصادی ایران با داشتن شهرک های صنعتی مختلف می باشد که در تاریخ 3 دی 1366 با هدف احداث شهرک های صنعتی در محدوده استان تهران و تأمین امکانات زیربنایی برای آن ها تأسیس گردیده است.حدود 12 شهرک صنعتی در تهران و حومه تهران (سالاریه،پایتخت،شمس آباد،عباس آباد،نصیرآباد،فیروزکوه،خوارزمی،پرند،پیشوا،چرمشهر،قرچک،دماوند)می باشد .

حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار
صنعت نفت

ایران در زمینه انرژی یک ابرقدرت جهانی است و صنعت نفت ایران نقش اساسی در آن دارد.هرساله بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت ایران از طریق صنعت نفت به دست می آید.در صنعت نفت جهت ترابری نفت از کشتی های نفت کش که گونه ای از کشتی های تجاری است استفاده می شود.

برای جابه جایی فرآورده های نفتی از پالایشگاه تا ارسال به بازارهای مصرف کننده از تانکر فرآورده های نفتی به طور کلی که بسیار کوچکتر هستند استفاده می شود.

کامیون تانکر

کامیون تانکر خودروهای موتور داری هستند که برای حمل و نقل موادی که به فضای بسته و مخزنی نیاز دارند استفاده می شوند از این مواد می توان به مایعات،گازها اشاره کرد این تانکرها در اندازه های مختلف وجود دارد و درون این مخازن معمولا عایق حرارتی به کار گرفته می شود که به حفظ مواد درونشان کمک می کنند.

حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار
صنعت خودروسازی

پس از  صنعت نفت صنعت، خودرو سازی بزرگترین صنایع در ایران می باشد.حدود 15% از تولیدات ایران خودرو مربوط به تولید وانت بار می باشد.

تریلرهای حمل خودرو

تریلرهایی که به حمل خودروهای صفر کیلومتر از کارخانه به نمایندگی می پردازند اما شاید جالب باشد بدانید که این تریلرها هم انواع مختلفی دارند در ایران از کشنده های دماغ دار استفاده می شود و یا از تریلرهای خودروبر بزرگ که تعداد 10 خودرو را حمل می کنند استفاده می شود.در چین به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده خودرو در جهان از تریلرهای ویژه ای استفاده می شود.

صنایع و کارخانجات در ایران بسیار گسترده می باشد و این گستردگی روی میزان جابه جایی تأثیر گذار می باشد.

حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار

حمل بار مواد غذایی

کارخانجات تولیدی و کارگاه های بسته بندی کوچک و بزرگ بسیاری هستند که روزانه جهت حمل محموله های خود نیاز به خودروهای باری متفاوتی دارند و این تفاوت خودروها بستگی به نوع و بسته بندی کالا دارد در حمل مواد غذایی باید به مواد فاسد شدنی یا فاسدنشدنی توجه کرد در انتقال این نوع مواد نوع ماشین حمل در جابه جایی با کامیون حرف اول را می زند.

این نوع مواد معمولا با انواع کامیون ها از نوع چادری و مسقف و یخچالی جابه جایی می شود.

حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار

ماشین های یخچالی مانند وانت بارهای یخچالی،کامیونت های یخچالی و تریلی های یخچالی می باشد که در حمل مواد غذایی فاسد شدنی  مانند مواد پروتئینی،لبنیات و …استفاده می شود و از دیگر مواد غذایی که به صورت خشکبار هستند مانند برنج،قند و شکر و…از کامیونت و کامیونهای مسقف و ترانزیت جهت حمل استفاده می شود.

مواد غذایی را اکثرا از ایران به سایر کشورها از طریق مرزهای زمینی صادر می کنند معمولا خوراک های دریایی را از طریق حمل هوایی انتقال می دهند زیاد قدر فساد پذیری بالاتری دارند.

دمای مربوط به به وسایل نقلیه یخچالی تاثیر به سزایی دارد و دمای آن باید چک شود به طور مثال سرمادهی انواع وانت های یخچالی تا 30 درجه سانتی گراد زیر صفر مناسب جهت حمل بستنی می باشد و حمل لبنیات،میوه جات،صیفی جات و تخم مرغ و کالاهای دارویی از خودروهای بالای صفر و زیر صفر استفاده می شود.

حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار
میزان تقاضا

در مدیریت حمل و نقل باید به میزان و نوع تقاضا توجه ویژه ای کرد بخصوص ناحیه ای که در آن جمعیت زیادی دارد .معمولا در کلان شهرها و شهرهای صنعتی که میزان عرضه و تقاضا زیاد می باشد میزان حمل و نقل افزایش می یابد.

حمل بار کارخانجات و صنایع

بارهای صنایع و کارخانجات از مبدأ که همان کارخانه می باشد بارگیری می شود و مدت زمان بارگیری به میزان حجم و تعداد بار بستگی دارد اگر مقصد بار به داخل ایران باشد پس از بارگیری و بارنامه ی صادر شده خودروی باری به مقصد مورد نظر حرکت می کند و مدت پیمودن مسیر به مسافت بین مبدأ و مقصد بستگی دارد مقصد بار می تواند یکی از شهرهای ایران باشد و یا اینکه تخلیه در یکی از مرزهای ایران صورت بگیرد و پس از تخلیه به وسیله ی روش های دیگر حمل و نقل حمل ادامه یابد که این روش ها یا به صورت زمینی و یا دریایی و یا ریلی می باشد. پلمپ جهت بارهای صادراتی ممکن است در همان کارخانه و یا ممکن است در یکی از گمرکات انجام شود.

حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار

انواع روش های حمل و نقل
  • حمل زمینی
  • حمل دریایی
  • حمل ریلی
  • حمل هوایی
حمل بار صنایع با سامانه هوشمند نت بار
حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای از شیوه های متداول حمل و نقل در همه ی قاره های جهان است حمل و نقل جاده ای از نظر دسترسی به نقاط مختلف در مسیر راه و توقف در ایستگاه های متعدد انعطاف پذیری بیشتری نسبت به شیوه های حمل و نقل دارد.

ظرفیت کامیون و تریلی برای حمل بار کمتر از وسایل حمل و نقل آبی و ریلی است با ورود به عصر خودروها،جاده های خاکی به جاده های آسفالته تبدیل شدند و فضای جغرافیایی را تغییر دادند.

میزان مصرف سوخت و  آلایندگی محیط زیست در شیوه حمل و نقل جاده ای بسیار زیاد است.

نوع و حجم محموله

در انتخاب شیوه حمل و نقل به نوع و حجم محموله ها توجه می شود برای مثال شیوه حمل و نقل برخی کالاها که به مراقبت خاص یا کانتینرهای یخچال دار نیاز دارند مانند گل،دارو و یا مواد غذایی،با شیوه ی حمل کالاهای گران قیمت مانند تجهیزات الکترونیکی یا کالاهای سنگین و حجیم مانند زغال سنگ و آهن متفاوت است.به طور کلی حمل بارهای فله هزینه حمل کمتری دارند.

, ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

هفده − چهارده =

فهرست