بارنامه الکترونیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

بارنامه الکترونیکی

بارنامه الکترونیکی سند الکترونیکی می باشد که اطلاعات مربوط به بار در آن ذخیره می شود این بارنامه جایگزین خوبی برای بارنامه های کاغذی می باشد.

در ایران شرکت های حمل و نقل جهت صدور بارنامه به صورت کاغذی عمل می کنند که این به خودی خود ممکن است سبب بروز مشکلاتی گردد.بارنامه الکترونیکی مزیت های مختلفی را دارا می باشد که از جمله آن مشاهده بارنامه توسط فرستنده و گیرنده بار می باشد.

شرکت های حمل و نقل در بعضی مواقع از حواله و بیجک جهت حمل بار استفاده می کنند که بیجک و حواله در واقع اطلاعات کلی از بار در آن ثبت می شود اما بارنامه سندی رسمی جهت حمل بار می باشد.

در بارنامه الکترونیکی نیز تمامی مشخصات راننده،فرستنده،گیرنده،اطلاعات بار و ویژگی های آن ثبت می شود و این نوع بارنامه جهت شفافیت بیشتر در تعداد صدور بارنامه برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می شود.

در بارنامه های الکترونیکی همانند بارنامه هایی که به صورت کاغذی صادر می شود نیز انواع مختلفی داریم که بر اساس نوع حمل اسامی آن ها متفاوت می شود در مقاله های گذشته درباره بارنامه و انواع آن به طور مفصل صحبت کردیم بهتر است جهت تکمیل اطلاعات خود آن را مطالعه کنید.

بارنامه الکترونیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

اسناد حمل Transportation Document

هویت و ویژگی کالای قابل حمل را سند ملی مشخص می کند اسناد حمل بر اساس روش حمل کالا متفاوت می باشد برخی از اسناد مانند

  • بارنامه
  1. بارنامه زمینی
  2. بارنامه هوایی
  3. بارنامه دریایی
  4. بارنامه ریلی
  5. بارنامه مرکب
  6. بارنامه سراسری
  • حواله

حواله سندی جهت ترخیص کالا از گمرک می باشد و در حمل های زمینی،دریایی،هوایی و ریلی صادر می شود.

  • بیجک

سندی ست که همانند حواله و بارنامه مشخصات کالا و مشخصات گیرنده و فرستنده در آن ذکر می شود

  • باربرگ

معمولا جهت حمل بارهای درون شهری باربرگ نیز صادر می شود باربرگ سند حمل کالاست با این تفاوت که فقط در حمل درون شهری صادر می گردد و همانند بارنامه نیز مشخصات در آن ذکر می گردد.با صدور باربرگ بر اساس عملکرد و حمل بار توسط راننده و خودرو میزان مشخص شده ای سوخت برای خودرو در نظر گرفته می شود که با هر پیمایش ممکن است میزان واریز سوخت بیشتر و یا کمتر شود.

صدور بارنامه های الکترونیکی باعث مشخص شدن بهتر آمارهای موجود درون شهری و برون شهری می شود و در واقع آماری از کالاهای خروجی و ورودی درون یک شهر مشخص شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می تواند به یک دسته بندی کلی و جمعی دست یابد.

بارنامه الکترونیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

نت بار 

نت بار سامانه هوشمند حمل بار می باشد که خدمات حمل بار درون شهری و برون شهری را ارائه می دهد کاربران می توانند جهت اعلام انواع بار در سراسر ایران اپلیکیشن اعلام و پیگیری بار را دریافت کنند و به راحتی در هر نقطه از ایران درخواست و سفارش خود را ثبت نمایند و نگران بارنامه و بیمه نامه نباشند.

صاحبان صنایع و تولیدکنندگان با دریافت پنل ویژه صاحبان صنایع نت بار می توانند انواع بار در سراسر ایران را ثبت و پیگیری لحظه ای نمایند و با اطمینان خاطر بار خود را به نت بار بسپارند.

شرکت های حمل و نقل در سراسر ایران می توانند با ورود و ثبت نام پنل ویژه شرکت حمل و نقل را دریافت نمایند و از مزایای نت بار بهره مند شوند.

رانندگان دارای خودروهای باری از سبک تا سنگین می توانند با دریافت اپلیکیشن رانندگان نت بار جزو راننده های نت بار شوند و بارهای سراسر ایران را مشاهده و بر اساس خودرو خود بدون حضور در مراکز اعلام بار پذیرش کنند.

بارنامه الکترونیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

 

, ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دوازده − پنج =

فهرست