خدمات حمل بار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

خدمات حمل بار معاف از مالیات

به گزارش از خبرگزاری مهر مدیر کل حقوقی سازمان راهداری حجت الله فلاح گفت:بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر برون و درون شهری،جاده ای،دریایی،بین المللی،ریلی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

حجت الله فلاح گفت:بر اساس بند 13 از بخش ب ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 2 خرداد 1400 مجلس شورای اسلامی خدمات حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری از این مالیات معاف شده است.

در ادامه گفت:طبق بند 12 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 خدمات حمل و نقل مسافری درون و برون شهری،جاده ای،هوایی،ریلی و دریایی معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شد اما بخش خدمات حمل بار مشمول این معافیت نشد.

خدمات حمل بار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

کاهش هزینه حمل بار

وی ادامه داد:در این مصوبه تمامی ذی نفعان بخش حمل بار شامل شرکت ها،رانندگان و صاحبان بار از این معافیت بهره مند خواهند شد،لیکن از آنجا که مطابق ماده 7 قانون،نرخ مالیات 9 درصد از مأخذه محاسبه مالیات تعیین شده است و در مواردی که جابه جایی کالاها بر اساس قرارداد حمل با وسایل نقلیه متعلق به شرکت حمل و نقل صورت می پذیرد سازمان امور مالیاتی کل کرایه حمل کالا را مبنای محاسبه مالیات قرار می دهد لذا معافیت جدید منجر به کاهش قابل توجه در هزینه جابه جایی حمل بار شده و مشوق سرمایه گذاری و توسعه ناوگان توسط شرکت ها خواهد شد.

فلاح گفت:این موضوع از سنوات قبل و متعاقب ابلاغ قانون ارزش افزوده از جمله مطالبات بخش حمل و نقل کالای کشور بوده است که با تلاش های و پیگیری های به عمل آمده و همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خوشبختانه منجر به نتیجه مثبت شده است.

مدیر کل حقوقی سازمان راهداری اعلام کرد:از جمله اهداف راهبردی در بخش حمل و نقل جاده ای کاهش پدیده خرده مالکی و ایجاد شرکت های توانمند و پاسخگو در مقابل اشخاص بوده است،لیکن عوامل مختلفی از جمله هزینه های مرتبط بر حمل ،دافع سرمایه گذاری مناسب در این خصوص شده است از این رو معافیت جدید با کاهش هزینه های مرتبط بر جابه جایی بار،باعث رقابتی شدن عرصه فعالیت و تشویق به تقویت و توسعه ناوگان به ویژه توسط شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل را خواهد داشت.به علاوه اینکه مصوبه مجلس در این خصوص هم راستا با نام گذاری سال جدید و در جهت پشتیبانی و مانع زدایی از فعالیت ها و سرمایه گذاری های بخش غیر دولتی در حوزه حمل و نقل قابل ارزیابی است.

اجرای قانون

با توجه به اینکه مطابق ماده 57 قانون،6 ماه پس از ابلاغ به رئیس جمهور قانون جدید لازم الاجرا می شود و ابلاغیه رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ 13 تیر 1400 به نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده،قانون جدید و معافیت بخش حمل و نقل بار قابل اجرا خواهد شد.

خدمات حمل بار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

نت بار

سامانه هوشمند حمل و نقل نت بار به عنوان یک سامانه اینترنتی در جهت توسعه و پیشرفت روزافزون صنعت حمل بار با به کارگیری دانش فناوری اطلاعات می باشد و با توجه به کاربران خود خدمات گوناگونی را ارائه می دهد.

  • صاحبان بار

صاحبان بار که یا عموم مردم هستند و یا کارخانجات و صنایع که جهت حمل بارهای وانت،اسباب کشی و سنگین کامیون بار خود را از طریق اپلیکیشن اعلام و پیگیری بار ثبت کرده و می توانند تا اتمام تخلیه بار خود را پیگیری کنند.

صاحبان صنایع،تولیدکنندگان و شرکت های بازرگانی می توانند با دریافت پنل ویژه صنایع به صورت اختصاصی بارهای سراسر کشور را اعلام کرده و از ابتدا تا انتهای فرآیند حمل را پیگیری و رصد کنند و بر اساس عملکرد صنایع خدمات ویژه ای در نظر گرفته می شود.

  • رانندگان وانت بار،اسباب کشی،کامیون

رانندگان دارای خودروهای وانت،کامیونت(حمل اختصاصی اسباب کشی)،کامیون می توانند با دریافت اپلیکیشن رانندگان نت بار از بارهای سراسر کشور مطلع شوند و از طریق سامانه بار مورد نظر خود را پذیرش کنند و بر اساس عملکرد آنها امتیازات ویژه ای دریافت می کنند.

  • شرکت های حمل و نقل 

نت بار با ارائه پنل ویژه شرکت حمل و نقل به تمامی باربری ها،اتوبارها،مؤسسات حمل و نقل خدمات خود را ارائه می دهد باربری ها با دریافت این پنل ها می توانند.بخشی از این خدمات اعلام بار سراسر کشور،دریافت بارهای ویژه،دسترسی به تمامی رانندگان نت بار جهت اعلام بار،صدوربارنامه،دریافت خدمات باشگاه مشتریان نت بار،دریافت گزارشات آماری،ارائه پنل های ویژه صنایع به تولید کنندگان طرف قرار داد باربری و شرکت های حمل و نقل می باشد.

 

اپلیکیشن اعلام و پیگیری بار

اپلیکیشن رانندگان نت بار

پنل ویژه صاحبان صنایع

پنل ویژه شرکت شرکت حمل و نقل

, ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

چهار × چهار =

فهرست