باربری اینترنتی راهی برای رشد صنعت حمل و نقل

نت بار سامانه هوشمند حمل بار با ارائه اپلیکیشن های حوزه حمل بار خدمات باربری اینترنتی و آنلاین را به کاربران خود ارائه می دهد.

اپلیکیشن اعلام و پیگیری بار

اپلیکیشن رانندگان نت بار

پنل ویژه صاحبان صنایع

پنل ویژه شرکت شرکت حمل و نقل

تاریخچه

بیش از چهار هزار سال قبل،در زمان نخستین تمدن های کهن،انسان ها برای حمل بار از چارپایان استفاده می کردند.در آن زمان در منطقه بین النهرین حمل و نقل با قایق های پارویی در رودخانه ها و کانال های آبی معمول بود.اختراع چرخ همچون کشف آتش تحول بزرگی در زندگی انسان آن دوره پدید آورد .

شواهد تاریخی وجود شبکه های حمل و نقل و گسترش آن ها در دوره های زمانی مختلف را نشان می دهد.برای مثال در نقاط مختلف قلمرو پهناور ایران در دوره هخامنشیان،راه ها و چارپارخانه هایی ایجاد شده بود.

تا پیش از انقلاب صنعتی وسایل حمل و نقل زمینی به کندی و با صرف زمان زیاد،مسافت های طولانی را طی می کردند و فقط میزان کمی بار را می توانستند حمل کنند.

باربری اینترنتی راهی برای رشد صنعت حمل و نقل

در اوایل قرن نوزدهم قطارها در بین شهر به به حرکت درآمدندو این کشور را به زادگاه قطار تبدیل کردند.به این ترتیب حمل و نقل ریلی موجب حرکت آسان تر بار و حمل بارهای سنگین به نقاط نسبتا دور شد و به مرور رونق بسیار پیدا کرد.

در اوایل قرن بیستم تولید انبوه خودرو چهره فضای شهری و خارج از شهر را تغییر دادو شبکه های جاده ای وسیعی ساخته شدند و مکان ها و مراکز خدمات راهداری به وجود آمدند.

طی جنگ جهانی دوم اولین هواپیمای جت در آلمان ساخته شد.موتور جت توان بیشتری داشتو موجب شد هواپیماهای مسافربری بزرگتری ساخته شود.بعدها با تولید هواپیماهای بویینگ حمل و نقل هوایی در سراسر جهان گسترش یافت.

باربری اینترنتی

زمان های گذشته دسترسی به باربری جهت حمل بار به آسانی امکان پذیر نبود به طور مثال اگر شخصی به خدمات باربری نیاز داشت برای یافتن بهترین باربری باید به صورت حضوری مراجعه می کرد و پیدا کردن باربری به این روش بسیار مشکل و زمان بر بود و در آخر امکان داشت از خدمات آن شرکت ناراضی باشند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دیگر کاربران نیاز به مراجعه حضوری ندارند و با وجود اینترنت می توانند باربری اینترنتی مناسب خود را بر اساس خدمات،نظرات کاربران و سابقه فعالیت انتخاب کنند و هر یک از باربری ها را با هم مقایسه کنند و بهترین باربری را به عنوان باربری اینترنتی انتخاب کنند این گونه حمل باعث اطمینان خاطر بهتر کاربران جهت حمل و نقل می شود.

باربری اینترنتی راهی برای رشد صنعت حمل و نقل

با گذشت سال ها با ورود فناوری اطلاعات به این صنعت باربریها خدمات خود را جهت جذب مشتری فروش خود را اینترنتی کردند رشد و شکوفایی فعالیت این شرکت ها از روش سنتی جدا و آمیخته با تکنولوژی های روز دنیا شد.

باربری های مختلفی در ایران با عنوا باربری اینترنتی در حال فعالیت های گسترده در صنعت حمل می باشند.

عوامل تحول در حمل و نقل
  1. افزایش جمعیت و تقاضا برای حمل و نقل
  2. پیشرفت علمی و فناوری در تولید وسایل نقلیه
  3. گسترش تجارت و اقتصاد جهانی

امروزه کشتی های غول پیکر کانتینری و نفت کش ها،هواپیماهای مسافربری پهن پیکر،قطارهای تندرو و انواع خودروهای شخصی و عمومی جابه جای انسان و انواع کالا را بین مکان های مختلف به طور چشمگیری افزایش داده اند.

 

نقش بنیادین حمل و نقل بر رشد،پیشرفت و شکوفایی اقتصادی یک کشور حقیقتی غیر قابل انکار است.حمل و نقل جاده ای طیف گسترده ای از موضوعاتی چون تولید،توزیع و خدمات را در یک کشور درگیر می سازد.

باربری 

جهت ساماندهی بارها از سوی سازمان راهداری به افرادی که تقاضای تأسیس باربری را دارند مجوزهایی صادر می شود امکان دارد این باربری ها خدمات درون شهری یا برون شهری و یا مجوز هر دوی این خدمات را داشته باشند برای دریافت باید مدارکهای تکمیل شده ای را به سازمان مربوطه ارائه دهند بر اساس مجوز صادر شده هر شرکت و باربری خدمات خود را ارائه می دهند.

سیستم های حمل و نقل هوشمند

سامانه های هوشمند حمل و نقل دستگاه هایی متشکل از فناوری های نوین الکترونیک،کامپیوتر،تئوری اطلاعات و غیره هستند که امروزه در برنامه ریزی سامانه حمل و نقل زمینی نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند.

قدمت سامانه های هوشمند

قدمت برنامه ریزی سامانه های هوشمند به اوایل دهه 90 میلادی میرسد که از مان زمان کشورهای توسعه یافته شروع به مطالعه،طراحی و گسترش این سامانه نموده اند شرکت های مختلفی در زمینه سامانه های هوشمند چه در صنعت حمل بار و چه در صنعت حمل مسافر توانسته اند نقش خوبی را ایفا کنند با توجه به گسترش سفرها و تقاضای حمل بار در سراسر ایران این صنعت همچنان روبه توسعه می باشد و سیر صعودی خود را طی می کنند.

سامانه های هوشمند مزیت های مختلفی را ارائه می دهند:
  • مدیریت زمان
  • مدیریت ترافیک
  • کاهش آلایندگی
  • کاهش سوخت
  • یکپارچگی صنعت
نت بار

سامانه هوشمند حمل و نقل نت بار به عنوان یک سامانه اینترنتی در جهت توسعه و پیشرفت روزافزون صنعت حمل بار با به کارگیری دانش فناوری اطلاعات می باشد و با توجه به کاربران خود خدمات گوناگونی را ارائه می دهد.

  • صاحبان بار

صاحبان بار که یا عموم مردم هستند و یا کارخانجات و صنایع که جهت حمل بارهای وانت،اسباب کشی و سنگین کامیون بار خود را از طریق اپلیکیشن اعلام و پیگیری بار ثبت کرده و می توانند تا اتمام تخلیه بار خود را پیگیری کنند.

صاحبان صنایع،تولیدکنندگان و شرکت های بازرگانی می توانند با دریافت پنل ویژه صنایع به صورت اختصاصی بارهای سراسر کشور را اعلام کرده و از ابتدا تا انتهای فرآیند حمل را پیگیری و رصد کنند و بر اساس عملکرد صنایع خدمات ویژه ای در نظر گرفته می شود.

  • رانندگان وانت بار،اسباب کشی،کامیون

رانندگان دارای خودروهای وانت،کامیونت(حمل اختصاصی اسباب کشی)،کامیون می توانند با دریافت اپلیکیشن رانندگان نت بار از بارهای سراسر کشور مطلع شوند و از طریق سامانه بار مورد نظر خود را پذیرش کنند و بر اساس عملکرد آنها امتیازات ویژه ای دریافت می کنند.

  • شرکت های حمل و نقل 

نت بار با ارائه پنل ویژه شرکت حمل و نقل به تمامی باربری ها،اتوبارها،مؤسسات حمل و نقل خدمات خود را ارائه می دهد باربری ها با دریافت این پنل ها می توانند.بخشی از این خدمات اعلام بار سراسر کشور،دریافت بارهای ویژه،دسترسی به تمامی رانندگان نت بار جهت اعلام بار،صدوربارنامه،دریافت خدمات باشگاه مشتریان نت بار،دریافت گزارشات آماری،ارائه پنل های ویژه صنایع به تولید کنندگان طرف قرار داد باربری و شرکت های حمل و نقل می باشد.

 

, ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

7 + 8 =

فهرست