بنیان گذار سامانه هوشمند حمل و نقل نت بار

بنیان گذار سامانه هوشمند حمل و نقل نت بار محمد میرزایی منش در گفت و گو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:امروزه هر 1 درصد رشد اقتصادی در صنایع کشور مستلزم 1/5 تا 2 درصد رشد در بخش حمل و نقل است زیرا حمل و نقل تأثیر مستقیم بر قیمت تمام شده کالا دارد.

بنیان گذار سامانه هوشمند نت بار

در ادامه مهندس محمد میرزایی منش تصریح کرد:هوشمند سازی مهم ترین عامل رشد هر صنعتی به شمار می آید.

هم اکنون مطابق آمارهای منتشره متوسط سهم تمام شده حمل و نقل بر قیمت تمام شده کالا در دنیا 6 درصد،ولی در ایران 12 درصد است که این امر ناشی از عدم بهره وری مناسب از فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل کشور است

از آنجا که بیش از 90درصد جابجایی بار درون کشور مربوط به حمل و نقل جاده ای است قوانین زدایی و به کارگیری فناوری اطلاعات و حذف دلالی می تواند صنعت حمل و نقل ایران را به نحو مطلوبی به پویایی برساند.

بنیان گذار نت بار درباره این سامانه هوشمند حمل بار تاکید کرد و گفت: 

سامانه ای که توسط شرکت ما ساخته شده با هدف هوشمندسازی صنعت حمل و نقل و کمک به توسعه پایدار صنایع و مدیریت صحیح ناوگان حمل طراحی و پیاده سازی گردیده است.سامانه شرکت دانش بنیان نت بار خدماتی همچون حمل انواع بار،درخواست انواع خودروی حمل بار،ویژه اعلام بار پایانه های کشور،نوبت دهی جهت بارگیری و تخلیه شرکت های حمل و نقل و ایجاد شبکه حمل بار یکپارچه و درخواست های لجستیکی صنایع بزرگ و کوچک،با امکان رصد لحظه ایی محموله و همچنین بازاریابی و بازارسازی صنایع،ساماندهی خدمات بین راهی و پیاده سازی لجستیک های تخصصی با امکان تخصیص مسیر و زمان مناسب حمل با امکانات ویژه را ارائه می دهد.

میرزایی منش با اشاره به اینکه جز ایران چه کشورهایی به هوشمند سازی صنعت حمل و نقل رسیده اند گفت:آلمان،آمریکا و همچنین برخی کشورهای اروپایی در این صنعت در ساخت این سامانه پیشتاز هستند.

سامانه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل می تواند به همانند یک اپرتور مرجع در سرتاسر کشور خدمات ارائه و همچنین می تواند ترانزیت داخلی و خارجی کشور را تسهیل کند.

از لحاظ کیفی این سامانه به نحوی طراحی شده است که نیازمندی های کشور و ترانزیت بین المللی را پاسخگو باشد و از سطح رقابتی نیز کاملا بهینه ورقابت پذیر است حتی در ارائه بعضی خدمات نسبت به رقبای خود در سایر کشورها برتری دارد.

میرزایی منش اظهار کرد:این سامانه هوشمند سازی حمل و نقل در خدمات اقتصادی و بین راهی و با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات به جهت ایجاد بستری مناسب در ارائه خدمات اقتصادی و بین راهی طراحی و تولید شده است و وجود بستری مناسب به جهت ارائه محصولات و خدمات برای ارائه دهندگان،دسترسی راحت و سریع به محصولات مورد نیاز برای مصرف کنندگان،بستری مناسب و در دسترس برای امنیت در حمل کالا،بالا بردن امنیت در سطح جاده های کشور با تأمین مکان های مناسب پارک،خرید و ارائه خدمات،تأمین نیازها و انتظارات کیفی مشتریان،ارتقاءکسب و کار مجموعه های طرف قرارداد با بهره گیری از فناوری اطلاعات برای هدایت مشتریان،ارائه کلیه خدمات مصرفی برای استفاده کنندگان بر روی موبایل را ایجاد می کند.

بنیان گذار نت بار با اشاره به کاربرد سامانه هوشمندسازی حمل و نقل و مزایای این سامانه گفت:

این سامانه در حذف دلالان بی نام ونشان صنعت حمل و نقل و ساماندهی عملکرد متولیان حمل و ناوگان،حذف تردد اضافی وسایل نقلیه و با ایجاد امکان بار برگشت و دو سر بار شدن وسایل نقلیه ویژه حمل بار،به صرفه شدن هزینه حمل وتأثیر آن در قیمت تمام شده محصول و دسترسی به نرخ حمل مصوب،کاهش تجمع و سردرگمی رانندگان حمل بار در پایانه ها،شفاف سازی و رتبه بندی عملکرد حاملین بار و متولیان حمل،صاحبان بار،عملکرد بیمه گر و بالعکس،برنامه ریزی و مدیریت زمان تردد در کلانشهرها،بکارگیری باراندازهای منطقه،پیاده سازی حمل ترکیبی مناسب کمک می کند.

بنیان گذار سامانه هوشمند حمل و نقل نت بار

                                           برای مشاهده مطالب بیشتر به سایت باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه نمایید.
در سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته از سامانه جامع و هوشمند نت بار به عنوان برترین سامانه در کشور رونمایی شد جهت مشاهده مطالب بیشتر در این زمینه به سایت باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه نمایید.
,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شانزده − 14 =

فهرست