صنعت حمل و نقل بار هوشمند می شود

به گزارش از خبرگزاری مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک شرکت خلاق با نام سامانه هوشمند نت بار توانسته این صنعت را دگرگون سازد.

محمد میرزایی منش مدیرعامل شرکت دانش بنیان مبنا جهان گفت:این شرکت در زمینه ایجاد و توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل بار برای کاهش مصرف سوخت و نوآوری در این صنعت فعالیت می کند.

یکی از خدمات این مجموعه،سامانه هوشمند نت بار است که در سراسر کشور خدمات خود را ارائه می دهد.

محمد میرزایی منش فعال حوزه حمل و نقل در رابطه با این سامانه و مزایای آن نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود:

  • خدمات دهی به پایانه های حمل و نقل و باربری

نت بار با ارائه پنل های باربری  توانسته خدمت نوین و شایسته ای به کلیه شرکتهای حمل و نقل ارائه دهد. در این پنل باربری ها و یا پایانه های حمل سراسر کشور می توانند اعلام بارهای سراسری خود را به صورت مجازی اعلام کنند که پس از اعلام بار مجموعه ای از 40 هزار راننده بارها را مشاهده خواهند کرد و بار مورد نظر را پذیرش خواهند کرد.

  • تسهیل حمل بار صاحبان بار

در سامانه هوشمند حمل بار نت بار صاحبان بار به دو گروه تقسیم می شوند:

  • صاحبان صنایع و شرکت های بازرگانی:

تولیدکنندگان و شرکت ها می تواند با دریافت پنل های تحت وب صاحبان صنایع نت بار از مزایای نت بار برخوردار گردند.کارخانجات و شرکت های بازرگانی با اعلام بارهای سراسری خود در پنل می توانند در وقت و هزینه حمل صرفه جویی نمایند و پس از پذیرش بار توسط راننده مشخصات راننده و رصد لحظه ای از ابتدا تا انتهای فرآیند بار به صاحبان بار نمایش داده می شود.

هوشمندسازی صنعت حمل و نقل بار

  • عموم مردم:

سایر افراد می توانند با دانلود اپلیکیشن نت بار(اعلام وپیگیری بار) اعلام بارهای سراسر ایران را برای درخواست حمل بارهای سبک،سنگین،اسباب کشی و… را ثبت کنند و پس از پذیرفتن از سوی راننده نزدیک به نقطه مکانی جهت حمل بار ارسال می گردد در این اپلیکیشن افراد به مشخصات راننده و رصد بار دسترسی دارند.

  • بستری مناسب برای رانندگان درون شهری و برون شهری

کلیه رانندگانی که دارای خودروهای وانت بار،کامیونت،کامیون،تریلر،ده تن، ده چرخ و… هستند می توانند با نصب اپلیکیشن رانندگان نت بار در نت بار ثبت نام کنند و پس از احراز هویت بارهای اعلام شده را پذیرش نمایند.

میرزایی منش با اشاره به مزیت های روش های هوشمند به روش سنتی گفت:استفاده از این سامانه هوشمند به دلیل ارائه قیمت هوشمند به صاحبان بار که بر اساس تعرفه ای مشخص و قانونی می باشدکه باعث حذف دلالان می شود.

در حال حاضر حدود 39 هزار راننده با انواع خودروهای باری،وانت بار،کامیونت و.. با نت بار همکاری می کنند و امیدوار به توسعه هر چه بیشتر این سامانه هوشمند باشیم.

سیستم حمل و نقل کشور در حال تحول تدریجی است که با تزریق فناوری و ارائه راهکارهای نوآورانه در حال بهینه سازی این صنعت هستیم.

جهت مشاهده مطالب بیشتر وارد سایت خبرگزاری مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شوید.
, ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

16 − پنج =

فهرست